آقای خوبم سلام

یا اهل الهدی اجتمعوا

آقای خوبم سلام

یا اهل الهدی اجتمعوا

کجایی ای یوسف دلها؟

سرم را می زنم از بی کسی گاهی به درگاهی

نه با خود زاد راهی بردم از دنیا، نه همراهی

 

اگر زاد رهی دارم همین اندوه و فریاد است

"نه بر مژگان من اشکی نه بر لبهای من آهی"


غروبی را تداعی می کنم با شوق دیدارش

تماشا می کنم عطر تنش را هر سحرگاهی


دلم یک بار بویش را زیارت کرد... این یعنی

نمی خواهد گدایی را براند از درش شاهی

 

نمی خواهم که برگردد ورق، ابلیس برگردد

دعای دست می گویی، چرا چیزی نمی خواهی؟


از این سرگشتگی سمت تو پارو می زنم مولا!

از این گم بودگی سوی تو پیدا می کنم راهی


به  طبع طوطیان هند عادت کرده ام ، هندو

 همه شب رام رامی گفت و من الله اللهی


هلال نیمه ی شعبان رسید و داغ دل نو شد

دعای آل یاسین خوانده ام با شعر کوتاهی

 

اگر عصری ست یا صبحی تو آن عصری تو آن صبحی

اگر مهری ست یا ماهی  تو آن مهری تو آن ماهی

 

دل مصر و یمن خون شد ز مکر نابرادرها

یقین دارم که تو آن یوسف افتاده در چاهی

شعر: علیرضا قزوه

و برای سومین بار در صف میزبانان گل بی نشانی بودم...

با اینبار میشه سه بار... دیشب برای سومین بار در صف میزبانان شهید گمنام بودم

اولین بار دبیرستانی بودم. سال آخر دبیرستان و تقریبا روزهای آخر مدرسه 3 شهید گمان رو آوردند. حس عجیبی بود. نمیدونستم چیکار باید بکنم. فقط یادمه یه جمله کوتاه روی تابوت یکیشون نوشتم: "اون بالا، شفاعت ما رو هم بکنید". یک چیزی درونم می گفت انگار مدیونشون هستم. 

بار دوم دانشگاه اصفهان که بودم 5 تا شهید گمنام آوردند. غوغایی بود. شهدا همونجا دفن شدند. یادمه تقریبا هر دو هفته بهشون سر میزدم. خیلی دوستشون داشتم. انگار اومده بودند تا کار قبلی ها رو تموم کنن.

و امسال توی دانشگاه یزد... یک شهید، بدون هماهنگی قبلی، و بعد از تئاتر حضرت رقیه و زینب اومد... صحنه خرابه های شام رو درست کرده بودند و سر بریده و رقیه 3 ساله... بعد از اینها شهید اومد و او برای من کامل کننده مسیر 8 شهید قبلی بود. از دیشب یه حس آرامش عجیبی دارم. مدت ها بود حسرت کربلا به دلم مونده بود. اما توی مراسم احساس کردم رفتم کربلا.

خدایا با تک تک سلولهای بدنم و با جزء جزء جوارحم فریاد میزنم که عــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاشقتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

 و شرمنده و شرمنده و شرمنده 

Click for larger version

در امتداد خزان

در امتداد خزان ، روزها زمستانی

و در غیاب شما ، آفتاب زندانی

جسارت است ولی یک سوال می پرسم

چقدر در پس پرده حضور پنهانی ؟

ببین برای شما جمعه ندبه می خوانند

نوادگان زمین خسته از پریشانی

چه وقت میرسد آقا نگاهتان باشد

برای شب زدگان آیت غزل خوانی ؟

چرا نمی رسی ای منتقم ببین امروز

به نیزه ها شده قرآن به دست شیطانی

دوباره پنجره ها ، زل زدن به غربت شهر

در انتظار شما ای طلوع پایانی

علی سلیمانی

معرفی سایت مهدوی

سلام. یکبار دیگه میخوام یکی از سایت های مهدوی رو بهتون معرفی کنم. سایتی با نام زیبای "مهدی بیا

این وب سایت اغلب شامل کلپ های صوتی و تصویری مربوط به امام زمان(عج) و البته سایر معصومین هست. سخنرانی های استاتید و بزرگوارانی چون: استاد پناهیان، استاد نقویان، آیت الله بهجت، استاد دانشمند، دکتر عباسی و تمامی اساتیدی که در این زمینه کار کردند. 

استفاده از این وب سایت بسیار آسونه و تمام امکانات در صفحه اول در معرض دید شماست و به راحتی میتونید مطلب مورد نظر خودتون رو پیدا کنید.

اگر بخواید گلچینی کامل با طبقه بندی موضوعی درمورد وبلاگ ها و وب سایتهای مهدویت پیدا کنید، پیشنهاد میکنم به قسمت "لینک همسنگران" این سایت سری بزنید. 

صفحه اول سایت(header): 


آقا بیا

آقا نماز جمعه ی این هفته با تو      

                            پای برهنه آمدن تا کوفه با ما...

مرکز آموزش مجازی مهدویت

سلام

ایندفعه می خوام یک سایت با موضوع مهدویت رو براتون معرفی کنم.

اولین سایت "مرکز آموزش مجازی مهدویت"  به آدرس www.mahdaviat.org هست که امکانات زیادی داره. از طریق این سایت میتونید دوره های مهدویت رو به صورت غیر حضوری بگذرونید و مدرک پایان دوره اخذ کنید.

ویژگی دوم این سایت اینه که با دانلود نرم افزار "مهدی تاک" که توسط این مرکز ارائه میشه میتونید با دوستانتون در فضایی مهدوی چت کنید.علاوه بر این هر چهارشنبه کلاس های پرسش و پاسخ با موضوعات دینی با حضور اساتید و با استفاده از همین نرم افزار تشکیل میشه. جلسات بسیار آموزنده هست و به تمامی سوالات شما پاسخ داده میشه. در قسمت پشتیبانی سایت میتونید سوالاتتون رو مطرح کنید. چنانچه درمورد نحوه ی استفاده اc سایت مشکل داشتید یا به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید در قسمت نظرات اعلام کنید، اگر بتونم حتما جواب میدم. 

دعای امام زمان(عج) در حق شیعیان

آن سجاده نشین آستان حضرت دوست، دست‌های خواهش را گشوده و برای من و تو این چنین خواسته است:

«یا نُورَالنُّورِ یا مُدَبِّرَ الاُْمُورِ یا باعِثَ مَنْ فِی القُبُورِ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَاجْعَلْ لی وَلِشیعَتی مِنَ الضّیقِ فَرَجاً وَمِنَ الْهَمِّ مَخْرجاً وَاَوْسِعْ لَنَا المَنْهَجَ وَاطلق لَنا مِنْ عِنْدِکَ ما یفَرِّجُ وَافْعَلْ بِنا ما اَنْتَ اَهْلُهُ یا کَریم»

ای روشنایی نور،‌ای تدبیر کننده کارها،‌ای زنده کننده مردگان، بر محمد و خاندان او درود فرست و برای من و شیعیانم در تنگناها گشایشی قرار ده و از غم و اندوه راه چاره‌ای باز کن و راه هدایت را بر ما وسعت بخش و راهی که در آن گشایش ما است به روی ما بگشا و آنچنان که تو شایسته آن هستی با ما رفتار کن‌ ای کریم.»

 منتخب الاثر، فصل 10، باب 7، ش 6، ص 658

وقتی امام زمان(عج) اینطوری برامون دعا میکنه، من یکی که خیلی نگرانی و استرسم کم میشه! شما چطور؟؟

آیا پیروی کردن از نائب امام زمان (ولیّ فقیه) واجب است؟

آیا پیروی کردن از نائب امام زمان (ولیّ فقیه) واجب است؟ 

اگر فرد لایقی که دارای این دو خصلت (عالم به احکام و قوانین و عادل) علاوه بر اوصاف عمومی باشد، بپاخیزد و تشکیل حکومت دهد همان ولایتی را که حضرت رسول اکرم در امر اداره جامعه داشتند دارا می باشد، و بر همه مردم لازم است که از او اطاعت کنند. 

این توهّم که اختیارات حکومتی رسول اکرم بیشتر از حضرت امیر المؤمینن بود یا اختیارات حکومت حضرت علی بیش از فقیه است باطل و غلط است. البته فضایل پیامبر اکرم بیش از همه عالَم است و بعد از ایشان حضرت علی، لیکن فزونی فضایل معنوی، اختیارات حکومتی را افزایش نمی دهد

مثلاً یکی از اموری که فقیه متصدّی ولایت آن است اجرای حدود است، آیا در اجرای حدود بین رسول اکرم و امام و فقیه امتیازی است؟ یا چون رتبه فقیه پایین تر است باید کمتر بزند؟ باید حدّ خدا جاری شود، چه رسول اکرم(ص) یا امیرالمؤمنین یا فقیه ... بر وجوب تبعیت از ولیّ فقیه ادلّه ای دلالت دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم... 



ادامه مطلب ...

ارباب صدای قدمت می آید...

اهل یزدم، شهری که نگین کویرش می خوانند!

شهری که مدت ها بود مردمش طعم باران واقعی را فراموش کرده بودند...


اما یک ماه اخیر خیلی بارون بارید. خیلی خیلی و تند!!!

دوستم میگه یکی از علایم سالهای قبل از ظهور بارون های زیاده...

آقا!  بیش از پیش منتظرتم

ارباب صدای قدمت می آید


السلام علیک یا بقیة الله

السلام علیک یا منتقم خون خدا

عجله در ظهور نباید داشت

در روایتی از زبان شریف خاتم الأنبیاء (ص) آمده است:«اِنَّما اَهلَکَ النّاسَ العَجَلَة وَ لَو اَنَّ النّاسَ تَثَـبَّتوا لَم یَهلِک اَحَدٌ : جز این نیست که مردم را شتاب و زندگی و عجله نابود کرده است و اگر مردم عجله نمی کردند، هیچ کس نابود و تباه نمیشد». عامل هلاک انسان ها از نظر فکری و روحی و معنوی، عجله است. چهار روز نماز می خوانَد، و با همین چهار روز، منتظر کشف و کرامت است!

مرحوم شیخ عبدالکریم حامد این روایت را نقل می کرد که « الأحمقَ إذا صَلّی رَکعَتَینِ یَنتظِرُ الوَحیَ : بی خرد، زمانی که دو رکعت نماز می خواند، با همان دو رکعت، منتظر وحی است!» و پس از نقل آن می فرمود: «مَثَلش مانند کسی است که گوسفندی خریده و کمی جو و پوست هندوانه به آن حیوان داده است همین که گوسفند جو و پوست هندوانه را خورد، می رود به دنبه اش دست می زند تا ببیند چاق شده یا نه! آخر یک هفت - هشت روز، صبر کن! هنوز غذایش هضم نشده است، تو می خواهی گوسفند چاق شده باشد! دو رکعت نماز خوانده، می گوید: "امشب دیگر آقا را ببینم!"».

انسان نباید اینقدر عجول  باشد و سرعت بخرج بدهد.

باید منطق انسان این باشد:

آن قدر در می زنم این خانه را           تا ببینم روی صاحب خانه را

گزیده ای از کتاب آماده باش یاران امام زمان- استاد حسین گنجی