آقای خوبم سلام

یا اهل الهدی اجتمعوا

آقای خوبم سلام

یا اهل الهدی اجتمعوا

آیا امکان دارد یک انسان قرن ها زندگی کند؟

بهترین دلیل بر امکان هر چیزی، واقع شدن آن چیز است. همین که طول عمر در میان پیشینیان روی داده و تاریخ، افراد زیادی را به ما نشان می دهد که عمری طولانی داشته اند، خود دلیل روشنی است بر این که طول عمر از دیدگاه عقل، امری ممکن است.

خواجه نصیر طوسی، در این باره گفته است:« طول عمر، در غیر مهدی عج اتفاق افتاده و محقق شده است چون چنین است، بعید شمردن طول عمر درباره مهدی(عج) جهل محض است.»

در قرآن به برخی از کسانی که دارای عمری طولانی و غیر طبیعی بوده اند این گونه اشاره کرده است:

درباره حضرت نوح(ع) می فرماید:

« و به راستی، نوح را به سوی قومش فرستادیم، پس در میان آنان 950 سال درنگ کرد».

از امام سجاد(ع) نقل شده است که فرمود:« در قائم سنّتی از نوح است و آن طول عمر است».

درمورد حضرت عیسی (ع) می فرماید:

« و گفته ایشان که: ما، عیسی بن مریم، پیامبر خدا را کشتیم» و حال آنکه آنان او را نکشتند و مصلوبش نکردند؛ و یقینا او را نکشتند؛ بلکه خدا او را به سوی خود بالا برد و خدا توانا و حکیم است و از اهل کتاب کسی نیست مگر آنکه پیش از مرگ خود، حتما به او ایمان می آورد، و روز قیامت[عیسی نیز] بر آنان شاهد خواهد بود.

حال که از عمر حضرت عیسی(ع) ، افزون بر دو هزار سال می گذرد، عمر1170 ساله حضرت مهدی(عج) چگونه امر بعیدی خواهد بود.

از جمله کسانی که عمر طولانی دارد، حضرت « خضر » است.

در قرآن آیه ای هست که نه تنها از عمر طولانی بلکه از امکان عمر جاویدان خبر می دهد و آن آیه درباره ی حضرت یونس ع است که می فرماید:

اگر او (یونس ع) در شکم ماهی تسبیح نمی گفت ، تا روز رستاخیز در شکم ماهی می ماند.

بنا بر این آیه شریفه عمری بسیار طولانی ( از عصر یونس(ع) تا روز رستاخیز ) که در اصطلاح زیست شناسان عمر جاویدان نامیده می شود برای انسان و ماهی از نظر قرآن کریم امکان پذیر است.

به اعتقاد همه پیروان ادیان آسمانی تمام ذرات عالم در اختیار خداوند است و تاثیر همه سبب ها و علت ها به اراده او بستگی دارد و اگر او نخواهد سبب ها از تاثیر باز می ماند و نیز بدون سبب و علت طبیعی، ایجاد می کند و می آفریند.

چنان که در ایات نورانی قرآن کریم آمده است:« او خدایی است که از دل کوه، شتری بیرون می آورد وآتش سوزنده را بر ابراهیم سرد و سلامت می سازد و دریا را برای موسی و پیروانش خشک میکند و آنها را از میان دو دیوار آبی عبور میدهد». آیـــــــا از اینکه به عصاره انبیاء و اولیاء وآخرین ذخیره الهی و نهایت آمال و آرزوی همه نیکان و تحقق بخش وعده بزرگ قرآن را عمری طولانی بدهد، ناتوان خواهد بـــــــــود؟؟؟!!

امام حسن مجتبی(ع)  فرموده است:

«.... خداوند عمر او را (مهدی عج) در دوران غیبتش طولانی می گرداند، سپس به قدرت خدایی اش او را در سیمای جوانی زیر چهل سال آشکار می سازد تا مردمان دریابند که خداوند بر هر کاری تواناست.» 

پایگاه مهدویت حجت السلام سلیمیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد